zarządzanie czasem to podstawa

Zarządzanie czasem to podstawa

Stanowisko Asystenta Biura Handlowego wymaga dobrej organizacji, dokładności i szybkiego działania. Istotnym elementem tej pracy, jak i zresztą każdej innej, jest odpowiednie zarządzanie czasem. Dobra organizacja czasu pracy pozwala na efektywne jego wykorzystanie i jest podstawą sukcesu.

Jak dobrze zarządzać czasem i co może nam w tym pomóc?

Planowanie harmonogramu dnia

Planowanie jest podstawą skutecznego działania i realizowania zamierzonych celów.

Robienie notatek i wytyczenie celów

Pamięć bywa zawodna. Duża ilość informacji może spowodować brak zapamiętania tych najważniejszych. Poza tym warto zanotować sobie jakie mamy konkretne zamierzenia np. wystawienie wszystkich opłaconych faktur, a nie tylko wystawienie faktur.

Ustal priorytety!

Zacznij pracę od najważniejszych jej elementów. Rzeczy ważne i pilne należy wykonywać najpierw. Zadania ważne, które za razem nie są pilne, można odłożyć na trochę później i poświęcić im więcej czasu. Są także zadania, które nie są aż tak ważne, ale są pilne – trzeba wykonać je szybko. Rzeczy mniej ważne, które nie są pilne wykonujemy na końcu.

Grupowanie zadań, które są podobne do siebie pozwala w efektywniejszym wykorzystywaniu czasu. Nie wykonuj kilku rzeczy na raz, bo żadna z nich nie będzie wykonana dobrze. Kluczem do sukcesu jest skupienie uwagi na bieżącej sprawie. Kiedy się rozpraszamy, automatycznie wydłuża się czas realizacji zadania.

Kontroluj realizację zadań

Ważna jest także kontrola realizacji zadań i założenie sobie czasu na nieplanowane sprawy.

Unikaj wszelkiego rodzaju tzw. „rozpraszaczy”


Opublikowano

w

przez

Komentarze

6 odpowiedzi na „Zarządzanie czasem to podstawa”

  1. Awatar Basia
    Basia

    Zgadzam się z autorem, najważniejsze jest dobre rozplanowanie czasu pracy. Przydaje się także w życiu prywatnym 😉

    1. Awatar abhadmin
      abhadmin

      Basia, zgadza się 🙂 w życiu prywatnym zarządzanie czasem też się przydaje.

  2. Awatar Elcia
    Elcia

    Dzięki za porady 🙂

    1. Awatar abhadmin
      abhadmin

      Cieszę się, że mój post jest pomocny. Zapraszam częściej 🙂

  3. Awatar Halina
    Halina

    Najważniejsze jest dobre rozplanowanie obowiązków i trzymanie się ram czasowych

    1. Awatar abhadmin
      abhadmin

      To fakt. Dobre rozplanowanie pracy jest priorytetem.