Każde stanowisko pracy ma określony zakres obowiązków, które należy wykonywać. Oczywiście w poszczególnych firmach taki zakres może się nieznacznie różnić w zależności np. od profilu działalności, wielkości organizacji, czy zwykłego „widzi mi się” przełożonego.
A jaki jest zakres obowiązków Asystenta Biura Handlowego i czym się dokładnie zajmuje? Głównym zadaniem osoby na tym stanowisku jest wspieranie całego działu handlowego danej organizacji. Prowadzi kalendarz spotkań, przygotowuje różnego rodzaju materiały do prezentacji i negocjacji, sprawozdania oraz oferty handlowe. Ewidencjuje i prowadzi korespondencję oraz rejestr dokumentów księgowych, a przy tym kontroluje należności od kontrahentów. Czuwa nad pracami biurowo-administracyjnymi oraz sprawdza stany magazynowe. Poza tym jest realnym wparciem w zakresie kontaktów z klientami, w tym ich obsługi oraz rozszerzania tak zwanego portfela klientów. Z reguły dział handlowy jest jednym z wielu działów w całej firmie, więc Asystent Biura Handlowego jest pewnego rodzaju łącznikiem między wszystkimi współpracownikami poszczególnych komórek. Pracownik na tym stanowisku organizuje także spotkania handlowe, rezerwuje sale konferencyjne, organizuje transport, czy w przypadku wyjazdów służbowych hotel albo np. restauracje.
Bez dwóch zdań osoba pracująca na stanowisku Asystenta Biura Handlowego musi być dobrze zorganizowana oraz posiadać wiedzę z zakresu obsługi klienta i sprzedaży.
Komentarze
3 odpowiedzi na „Zakres obowiązków Asystenta Biura Handlowego”
Ja pracuję jako asystenta w biurze handlowym i muszę przyznać, że tak naprawdę mój zakres obowiązków jest bardzo szeroki. Wykonuję zadania, które są bardzo ważne, mniej ważne i nawet takie błahostki jak parzenie kawy.
Jak widać zakres obowiązków na tym stanowisku jest bardzo szeroki 🙂 Pozdrawiam
W naszej firmie do obowiązków asystenta należy też sprzedaż na odpowiednim poziomie