Asystent biura handlowego to stanowisko administracyjne, a osoba je zajmująca jest odpowiedzialna za wspieranie pracy działu handlowego w firmie. Do głównych obowiązków asystenta należy:

  • 1prowadzenie kalendarza spotkań,
  • ewidencja i prowadzenie korespondencji,
  • prowadzenie rejestru dokumentów księgowych,
  • obsługa klientów,
  • rozszerzanie portfela klientów,
  • przygotowywanie ofert handlowych,
  • czuwanie nad pracami biurowo-administracyjnymi,
  • przygotowywanie materiałów do spotkań i sprawozdań,
  • przygotowywanie materiałów do prezentacji i negocjacji,
  • kontrola należności i stanu magazynowego,
  • organizacja transportu.

Pracodawcy organizujący nabór na stanowisko asystenta biura handlowego od kandydatów wymagają co najmniej wykształcenia średniego, jednak w czasach, gdy wykształcenie wyższe mogą zdobyć nawet najmniej zdolne osoby, tytuł licencjata lub magistra jest coraz powszechniej wymagany. Osoba starająca się o stanowisko asystenta musi znać dobrze języka angielski i posiadać umiejętności w zakresie obsługi komputera (głównie pakiet MS Office). Wiedza z zakresu działań rynkowych będzie dodatkowym atutem. Wśród cech osobowościowych przydatnych w zawodzie asystenta znaleźć można: zmysł analityczny, kreatywność, innowacyjność, samodzielność, komunikatywność, dyspozycyjność i duża odporność na stres.

Warto pamiętać, że na stanowisko asystenta najchętniej zatrudniane są osoby młode, mające zapał do pracy z innymi ludźmi i chęć do podejmowania nowych wyzwań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *